Friday, January 11, 2013

Offspring Versi Melayu

Kali ni brader silat yang gua pernah cerita haritu bikin satu hal lagi. jenis hal-hal yang memang tak dapat nak kasi can die punye gelak.

Tengah hari tadi kutu-kutu dekat ofis gua tengah sedap nyembang. tiba-tiba brader silat bukak cerita pasal lagu rock lama-lama.

"eh kau orang pernah dengar lagu offspring?" tanya beliau

gua jawab,

"offspring lagu yang mana satu bang?

"ahh kau budak lagi.mane pandai layan band-band macam tu.." jelas brader tu lagi..

gua rasa macam tercabar. "celake pesen rasist bab umur.abg nyanyi sikit bagi saya teka."

brader silat sengih-sengih tarik nafas lepas tu dia payung lagu tu sebaris,

"SEMPERITED!!!!" "ASI HEYY!! HEYY!!"

.
..
...
....
.....

gua tak sedar apa jadi lepas tu sebab semua geng kutu bagi dekah-dekah punya gelak. ada sorang tu sampai sujud atas lantai padahal dia sendiri pun tak berapa ingat bila kali terakhir dia sujud.

brader silat terus tah pegi mane gua tak tau.pura-pura kencing barangkali.

babi ape offspring nyanyi lagu kuih raya.kata gua,dalam hati.barai..memang barai..

No comments: