Thursday, December 27, 2012

Seni Silat Level Dewa

suatu hari dekat tempat parking motorsikal, gua ada sembang dengan sorang brader merangkap pilot dekat ofis tempat gua mencari rezeki.

"bang, dulu pernah belajar silat tak?" tanya gua,

brader tu jawab selambe,

"ada, dulu saya pernah belajar silat. tapi silat gayung jela."

"silat la jugak tu.. sampai jurus berapa bang?" tanya gua lagi minat nak dengar.

"alah..tak masuk jurus pun lagi.baru bab yang mula-mula.sekejap je aku belajar."

"macam tu pulak,apesal tak sampai habis?tok guru meninggal ke?"

"takde lah,tok guru tu yang mengajar silat tu ajar kitorang skill sepak-tendang. kena letak kapur atas tunggul, lepas tu sorang-sorang sepak kapur tu."

"sudahnye apa?" blas gua tak sabar.

brader tu tarik nafas dalam-dalam,lepas tu slow dia balas soklan gua tadi,

"sampai turn saya, saya tak sepak kapur,sepak tunggul.langsung balik rumah tak datang balik dah. naik sompek kuku kaki dibuatnya.sakit tak payah cerita la. amacam bro, hebat tak?"

melopong gua dibuatnya sambil dalam hati gua pikir power betul jurus brader ni.tak habis belajar lagi dah macam ni punya power.

gua harap gua tak teringat benda ni masa tengah sembahyang.pasalnya bila gua ingat susah jugak rasa nak berhenti gelak.

1 comment:

AAINA said...

hahahahahahahahahahahahahahaa
k taktau nak kata apa -.-