Tuesday, March 6, 2012

(Gua) Seorang yang Budiman

Makwe sweet tengah berkira-kira nak renew roadtax sama insurans kereta dia. Ini kali pertama insurans kereta mati dan tengah terkial-kial nak tau macam mana cara nak renew. Beliau juga nekad untuk me'renew' secara atas talian atas sebab berpegang teguh dengan konsep dunia di hujung jari.

Gua sebagai lelaki yang budiman hanya mampu memberi nasihat dan juga manual pengguna untuk renew insurans atas talian. Ye, itu je yang gua mampu buat masa sekarang. Nak tolong bayarkan memang tak mampu tambah-tambah pulak makwe gua tu memacu sebuah kereta jenama mitsubishi buatan tangan orang Malaysia.

Pesan gua mudah. Pergi cari balik cover note yang dulu untuk rujukan serta memudahkan kerja. Dua tiga kali juga gua ketengahkan isu berkaitan cover note dan apa itu cover note sebab tengok gaya beliau masih samar tentang apa itu cover note.

Dan pagi tadi, beliau claim yang beliau dah berjaya jumpa dengan cover note dan hasilnya ini yang gua dapat melalui bbm gua :-


Ya, gambar ini dan kemudian disusuli dialog berikut,

"ni kan cover note yang lu kecah-kecahkan tu?"

Gua mengucap panjang. Lepas tu gua terus amik air semayang, buat semayang dhuha 2 rakaat. 

Selaku seorang lelaki budiman gua takkan sama sekali cuba untuk menyalahkan makwe gua. Gua kaji sedalamnya kat mana silap benda ni. Dan gua pasti kesilapan ni datangnya datang dari sikap kerajaan terutamanya kementerian pengangkutan. 

Sepatutnya diorang 'up' satu silibus berkaitan insurans dan roadtax masa kat sekolah memandu dulu. Takkan benda macam ni pun gua nak kena gua usulkan. Penat je gua bayar cukai jalan tiap-tiap tahun nak bagi anak bini lu makan. Ke diorang ni banyak sangat makan duit haram.Chait!

p/s : Buat mereka yang tak tau ape benda cover note, boleh rujuk ke pakcik google.
p/s II : Benda macam ni pun kadang-kadang bukan semua orang tau. Gua ada member, dia dokter dan dia penah cakap kat gua yang dia tak tau nak tukar password kat fesbuk. Kodi.

2 comments:

misz yan said...

si0t! lu bahan gua erk...

faes redzuan said...

eh,itu lu ke? kahkahkah..