Friday, April 22, 2011

Gua, Mawi dan Refferee (1)


Kali ni gua nak sembang dengan lu orang pasal gua dengan Asmawi menjadi referee. Sebelum tu gua nak bagitau, menjadi referee bukanlah satu tugas yang mudah seperti membunuh semut. mengopek kuaci mahupun semudah berhadas kecil. Menjadi reff memerlukan komitmen yang sangat tinggi dan ketajaman mata setajam pisau di kedai Hock Kin Hardware. Selain itu, integriti adalah amalan yang wajib ada.

Dah cukup gua taknak bebel panjang-panjang nanti lu orang pun benci nak baca. Lagipun apa yang gua bebel kat atas tu memang basic untuk menjadi seorang reff. Gua tujukan pada golongan yang lembap yang tak tau apa itu reff. Gua rasa-rasa lu orang semua bijak pandai belaka. Kalau rasa-rasa basic ni pun lu orang tak leh nak paham baik lu orang lempang diri lu orang laju-laju sebelum gua turun padang ambil tindakan atas diri lu orang.

baik sambung semula cerita pasal gua dan Asmawi. Apa pun untuk pengetahuan lu orang, Asmawi yang gua nak cerita ni bukan Asmawi dari Felda Taib Andak mahupun Felda United. Tapi ni Asmawi atau lebih mesra dipanggil Mawi di kalangan kami ketika sekolah-sekolah menengah kecil dolu-dolu.

Kalau lu orang nak tau, Mawi ni badan dia besar. Badan sedap-sedap kurus tidak gemuk pun tidak. Tinggi orang nye dah dekat sama tinggi dengan eerr..dengan sapa tu lantak dia lah. Yang gua tau dia tinggi. Gua syak mak dia bagi dia makan kacang panjang masa dia kecik.

Cukuplah sedikit sebanyak gua intro pasal mamat ni. Yang gua nak cerita sekarang pasal gua dengan dia jadi reff untuk game badminton masa asrama kitorang ada sukan. Tapi disebabkan asrama kami ni kelas up sikit so tak main la sukan lari-lari, lompat-lompat ni. Kehkehkeh..

Seperti biasa masa tu reff ada 2 orang. Sorang reff cakap-cakap, sorang lagi kira assist la. Tolong catat-catat ke, tolong terajang player ke kalau langsi masa main. Kalau lu orang nak tau tempat duduk reff agak spesel sikit. Takda kerusi yang tinggi-tinggi sebaliknya diganti pula dengan meja yang disusun kemudian kerusi diletakkan di atas meja untuk reff duduk. Tu pasal gua kata, kalau tak cukup power ilmu di dada memang lu orang tak berani punya nak terima tanggungjawab ni. Kehkehkeh..

Gua..
.
.
.
.
.
.
Cilake apa tiba-tiba gua rasa malas plak nak taip panjang-panjang harini. Nanti la gua sambung lagi..Ciao!

p/s : Sapa-sapa berminat nak jumpa gua hari ni, gua ada kat pesta buku antarabangsa KL di PWTC. Gua lepak dekat booth MAPIM. Gua jual buku ilmiah. Sapa-sapa rasa kurang lagi ilmu mai datang jumpa gua!

No comments: