Thursday, March 31, 2011

Menabung Sepanjang Hayat


Bila gua hitung-hitung balik, Tuhan dah bagi 'can' untuk gua bernafas dalam dunia ni selama 7865 hari bersamaan 188760 jam atau bersamaan jugak dengan 11325600 minit. Macam mana gua kira tu lu orang tak payah nak sibuk. Bukan senang-senang  punya jalan kerja nak kira berapa hari dah duduk dalam dunia ni. Semua ilmu math gua keluarkan. Daripada algebra, kebarangkalian, 'sin,kos,tan', semualah gua guna. Sampai gua musykil begini punya hebat jalan kira tapi kenapa masa SPM dulu gua tak boleh gak nak score dalam math gua. Cis!
Gua kira-kira kalau gua kumpul sehari seringgit sejak gua lahir, gua dah ade Rm 7865.00. Ni kalau nak menikah anak dara orang memang tak payah dah pening kepale nak cari duit kat mane. Tinggal 'topap' sikit-sikit je. Agak-agak lu orang, releven ke kalau gua baru nak start menabung dari sekarang? Kehkehkeh.. Gua merapu lagi.

p/s : kalau lu orang boleh detect bila gua punya 'bufday' memang lu orang punya math A.
p/s : klu nya, next 'bufday' gua adalah dalam masa 170 hari dari sekarang.


No comments: