Monday, February 13, 2012

Tatkala

Kepada cik saudari yang penuh tanda tanya dari sebelah sana. Ini jawapan atas kesangsian kamu.

tatkala aku memiliki dua henpon,
ianya hanyalah untuk urusan duniaku semata.
 
tatkala aku membuka akaun tweet,
ianya hanyalah untuk suka-suka sahaja.

tatkala aku memandang wanita lain,
ianya hanyalah untuk melihat indahnya ciptaan Allah Yang Maha Esa.

tatkala aku menyatakan bahawasanya diriku sedang sibuk,
ianya hanyalah disebabkan aku sedang melunaskan tugasan dunia.

tatkala aku sedang rancak ber'sms',
ianya hanyalah sms kabar dari bondaku yang istimewa.

tatkala aku menerima panggilan telefon,
ianya hanyalah panggilan dari pihak bank yang gila.

Sesungguhnya CINTA itu adalah anugerah yang istimewa.
Bukan untuk dipersia, bukan mudah untuk mendua, jauh sekali tiga, empat mahupun lima.
Melainkan mendapat restu dari yang pertama.
Kehkehkeh..

3 comments:

Najihah Nordin said...

terbaik punya jawapan!!
ayt yg plg x thn..

Sesungguhnya CINTA itu adalah anugerah yang istimewa.
Bukan untuk dipersia, bukan mudah untuk mendua, jauh sekali tiga, empat mahupun lima.
Melainkan mendapat restu dari yang PERTAMA!!!

faes redzuan said...

@najihah nordin

HAHAHAHA...

misz yan said...

itu nme nye mintak di tampo/ diterajang/ dibom/ dipotong kepala... *sila bace dgn nada marah. tq